Werkwijze

Bij Dansys streven wij naar een effectieve manier om iedereen zo snel mogelijk te kunnen helpen. Wij willen wachttijden voorkomen en willen dat iedereen direct kan worden geholpen. Daarom hebben wij een bepaalde werkwijze opgesteld, om dit streven te behalen en te behouden.

Vragen / Afspraak maken

Om een afspraak te maken kunt u contact opnemen met ons algemeen telefoonnummer. Wij zijn van dinsdag t/m zaterdag bereikbaar op: 085-4013503. U kunt aan de telefoniste aangeven bij welke vestiging u een afspraak wilt maken. U kunt ook digitaal een afspraak maken door te mailen naar ons algemeen e-mail adres: info@dansys.nl. Onze administratief medewerkster zal uw e-mail zo snel mogelijk beantwoorden en/of telefonisch contact met u opnemen.

Consult

Toegankelijkheid en goede voorlichting staan bij Dansys hoog in het vaandel. Voordat u een behandeling overweegt te nemen, wordt eerst een afspraak gemaakt voor een consult. Tijdens dit consult wordt uw persoonlijke klacht of vraag besproken. Vervolgens wordt u voorzien van alle belangrijke informatie en krijgt u de gelegenheid om al uw vragen te stellen. Hieruit wordt in samenwerking met u een behandelplan opgesteld, waar alle gegevens over de behandeling in staan en de prijsopgave. Dit consult is geheel gratis zodra u besluit om bij Dansys een behandeling te ondergaan. Zoniet, dan dient u de prijs voor het consult te betalen. Deze bedraagt € 30,-.

Behandelplan

Na het consult wordt in bespreking met u een behandelplan opgesteld waarin uw klachten, wensen en verwachtingen staan. Tevens staan de behandelgegevens in dit plan en worden de te verwachtte resultaten en leefregels in kaart gebracht. Dit behandelplan zorgt ervoor dat voor beide partijen een duidelijk beeld ontstaat over het behandelproces. Dit behandelplan wordt in ons digitaal patiëntendossier verwerkt en bijgehouden om uw voortgang te volgen.

Afspraak afzeggen / wijzigen

Mocht u verhinderd zijn en/of uw afspraak niet kan nakomen, vragen wij u dit 24 uur van tevoren aan ons door te geven. Bij het niet tijdig afzeggen van een afspraak, zijn wij genoodzaakt om €35,- euro in rekening te brengen. Dansys maakt graag tijd voor u, echter als u van tevoren aangeeft niet te kunnen komen kunnen wij nog andere patiënten inplannen.

Betaling

Na de behandeling kunt u bij de balie betalen en een vervolgafspraak maken. Momenteel kunt u alleen nog contant betalen in onze praktijken. Wordt uw behandeling vergoedt door uw zorgverzekeraar? Dan hoeft u na de behandeling niks te betalen. U ontvangt na de behandeling een acceptgiro thuis met de kosten van de behandeling. Deze kunt u bij uw zorgverzekeraar declareren. Voor meer informatie over vergoedingen kunt u een kijkje nemen bij het vergoedingsoverzicht.

Directe Toegankelijkheid Huidtherapie

Vanaf nu kunt u zonder verwijzing van de (huis)arts of specialist, direct naar een huidtherapeut. Zo heeft u de snelste toegang tot paramedische huidzorg. Vooraf aan een behandeling zullen onze huidtherapeuten een screening uitvoeren middels een vragenlijst. Zo worden mogelijke aandoeningen die niet in het huidtherapeutische werkgebied vallen gesignaleerd en wordt u in dat geval doorverwezen naar de huisarts voor nader onderzoek.